2006-10-02

Kära dagbok...

Linda åkte hem i eftermiddags, så nu är jag utan inneboende. Måste säga att det var rätt trevligt med lite sällskap en vecka. I går hade vi en riktigt mysig bakisdag med sofftillvaro, budpizza, glassfrossa och lättsmält hyr-dvd.

Men som sagt, nu är det bara jag igen. Ägnade kvällen åt att försöka catcha up i min dagbok. Den släpar efter nåt oerhört sen valrörelsen, när jag varken hann eller orkade skriva. Straffet kommer nu, när jag måste pränta ner viktiga och oviktiga detaljer i mitt liv från 25 augusti och framåt... Suck. Jag borde kanske ge upp, men med tanke på att jag skrivit dagbok i 17 år så vill jag gärna hålla traditionen vid liv.

Jag har nog lite dokumentationsmani. Kalendrar, hemsida, blogg - och så dagboken då. Det är nog egentligen inga spännande dagböcker (jupp, det har blivit en rejäl trave genom åren) för de handlar mest om vad jag gjort, var och med vem. Inga djupa filosofiska utvikningarar eller dissektioner av mitt känsloliv. Fast på senare år har jag börjat tvinga mig själv att (åtminstone emellanåt) vända ut och in på mitt inre och skriva ner vad jag finner. Det har en viss terapeutisk funktion, har jag märkt, som ett sätt att sätta punkt och gå vidare.

På tal om att sätta punkt: Det är dags för det nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

[url=http://www.generic-sildenafil.sitew.com]generic sildenafil soft tabs[/url]
sildenafil citrate generic side effects