2011-03-02

Pr-kunskapens äpple

Jag erkänner att jag är en av dem som är barnsligt förtjust i min iPhone. Och att jag helst skriver det så, trots att man egentligen borde skriva Iphone. Apples skrivsätt är ju snyggare. Apple är snyggare. Företaget har på ett alldeles enastående sätt lyckats bygga upp en aura kring sitt varumärke. Dess användare är hängivna och man tycks, numera, göra allting rätt.

DN och SvD.

En del av detta är förstås att deras produktlanseringar numera betraktas som världsnyheter. På både DN:s och SvD:s sajter slår lanseringen av iPad 2 ut såväl rapporteringen från revolutionen i Libyen som skiddamernas VM-guld. Den nya "paddan" är även stor nyhet på Aftonbladet.se och Expressen.se.

Expressen och Aftonbladet.

Apples förmåga att skapa snygga, användarvänliga och åtråvärda produkter är imponerande. Men lika imponerande är deras förmåga att skapa medieintresse för produkterna. Jag inser att dessa båda hänger ihop, men ändå: En pekplatta. Som är likadan som den förra modellen (fast lite tunnare). Toppnyhet? Grattis, Apple. Det finns nog många företag som skulle vilja ta en tugga av ert pr-kunskapsäpple.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: