2009-02-21

Mäklarknep

I tider av finanskris borde även mäklarna behöva anstränga sig lite extra för att göra bra affärer. Lite förvånande då att man på Christer Magnussons annonssida i dagens SvD hittar en sån här annons.


Mitt bland alla "arkitektoniskt fulländade", "sjönära", "unika", "optimala" och "lyxrenoverade" objekt så finns det alltså en lägenhet som tydligen bäst karaktäriseras som "begagnad". Det bästa man kan säga om den rubriken är väl att den troligtvis är sanningsenlig. Men som säljare hade jag inte gjort vågen åt min mäklares insats.

4 kommentarer:

Anonym sa...

En rubrik med bra obs-värde uppenbarligen eftersom du t o m kände ett behov att kommentera den i din blogg.

Jesper Svensson sa...

Det krävs inte särskilt mycket för att jag ska känna behov av att kommentera saker i min blogg.

annalin sa...

Jag tyckte det var en strålande iakttagelse Jesper (och mycket roligare än Inifrån Skatteverket del DPOCCMMXXVII).
Fast varför väljer de att ha ordet "Toppskick" så litet? ÄR den i toppskick är väl DET något att skylta med, aight?

Jesper Svensson sa...

I det här fallet tyckte mäklaren uppenbarligen att "begagnad" var en viktigare egenskap än "toppskick". Well, jag har ju inte sett lägenheten så det är svårt att bedöma...

Gillar förresten din kreativitet med de romerska siffrorna.