2007-07-09

Lokal uppvärmning

På vintern har jag duntäcke. På sommaren, när det blir varmt, tar jag ut duntäcket och lägger upp det på vinden. Den här strategin funkade fram till 2007. Först blev det varmt. Sen kallt - upp och hämta täcket igen. Sen varmt igen; bort täcket. Nu - 15 ruggiga grader och jag är i valet och kvalet. Jaja, himla ni med ögonen. Men det här hattandet fram och tillbaka är faktiskt en issue för mig.

Några andra som har problem är malawierna. Såg ett program om dom på tv idag. Dom äter mycket majs. Ibland tar majset slut. Så det är klart att dom har problem. Men inte på samma sätt som jag. Dom lär ju knappast behöva duntäcke.

2 kommentarer:

Petter Envall sa...

En losning kan ju annars vara att forvara tacket narmare till hands, lat saga i den garderob du kopte av mig till ett skrammande lagt pris!;)

Har i Hong Kong har jag for ovrigt inte det problemet. Mitt sangaende startar redan 40 minuter innan jag lagger mig. Det handlar om att pa mental vag sanka kroppstemperaturen till nagot under de styva 28 grader som konstant rader i lagenheten...Oftast slutar det dock anda med full AC hela natten och sjukt forvirrande feberdrommar!

Jesper Svensson sa...

Jamen det blir ju ändå jobbigt. Hålla på och stoppa i och ta ur täcket ur påslakanet var och varannan natt. Dessutom är ju garderoben redan belamrad av en gigantisk verktygslåda fylld med skrot från Clas Ohlsons fyndhörna.