2007-04-30

Kjelle, Rhodos och skatten

Kjell Jonsson verkar va en hyvens kille. Han är vd för ett företag som heter Exte. Firman, som ligger i Färila, snurrar tydligen på rätt bra för nu ska han bjuda hela personalen på resa till Rhodos. 60 pers plus respektive drar iväg under nio dagar.

Så långt allt väl. Men så fällde han en kommentar som fick den fiskala cynikern i mig att vakna till liv:
- Vi kopplar ihop det med en liten konferens...
Jasså du Kjelle, du hade tänkt "koppla ihop det med en konferens". Det är väl avdragsrätten du är ute efter kan jag tänka mig. Men serru den kan du nog glömma. För avdragsrätt krävs nämligen att ni konfererar cirkus sex timmar om dan. Och det lär väl varken du, din personal eller deras fruar vara särskilt pigga på. Ni vill väl ligga på stranden och pimpla paraplydrinkar kan jag tro (nej, dom lär inte heller vara avdragsgilla).

Dessutom: Inte för att jag vill vara glädjedödare, men har du upplyst gubbarna på golvet att de kommer att åka på en hejdundrande förmånsbeskattning för den där resan? Jaså, inte det.

Well well, vad ska man säga. Vore jag taxerare på Skatteverket i Färila skulle jag nog ha häcken full framöver...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahah ja du Jeppe...du är då allt en riktig pessimist. Du ska nog se att det blir konferens så det räcker och blir över... "Kjelle" är inget dumhuvud och inte mer fuskare än någon annan. Kjelle bor dessutom granne med skattmasen och denne är nog redan ute och granskar..så du ska nog se att inget fusk kommer att ske.

Tråkigt att du verkar ha så dåliga erfarenheter sedan tidigare så du verkar dra alla över en kam...

Från en med insikt i tillvaron i "fala".. *blink*

Jesper Svensson sa...

Skulle aldrig ens tänka tanken att Kjelle ville fuska. Om det inte vore för hans kommentar... "Vi kopplar ihop det med en liten konferens" får ju alla varningsklockor att ringa.

Och vad ska fruarna konferera om?

Anonym sa...

Fruarna kan väl konferera om gubbarna...*skrattar*

Jo Kjelle är väl inte den bäste på att uttrycka sig alla gånger...och sedan ska man inte tro på precis allt som reportrar säger heller....eller hur?...*blink*