2007-04-03

Bildt om fotboll

Mycket kan man säga om Carl Bildt, men nåt större fotbollsfan tror jag inte han är. Så här skriver han på sin blogg om söndagens fotbollsmatch mellan Benfica och Porto som han - gissningsvis motvilligt - bevistade:
Oväsendet var öronbedövande, engagemanget var totalt, känslorna svallade och bollen spelades.
Jo, bollen spelas ju i regel när det är fotbollsmatch.

(Observera att det här handlar om igenkänningshumor från min sida. Jag hade förmodligen skrivit något lika intetsägande om jag av någon underlig anledning skulle bli tvungen att referera en fotbollsmatch.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då kan du väl vara snäll och lova mig att om DU skulle få biljetter till Benfica och Porto så ge dem till mig... det skär i mitt fotbollshjärta... ; )

Jesper Svensson sa...

Självklart Amanda. Den dag jag blir utrikesminister och blir bjuden på nån trist fotbollsmatch så ska du få biljetterna. Men då måste du lova att rösta på mig :-)