2006-12-02

Julfest och en ny lampa

I går var det julfest med jobbet. Ett kul kalas med glögg, pepparkakor, slaktad gris, illaluktande fisk, köttbullar, snaps och Arne Weise. Precis som sig bör på en julfest alltså. Mitt track record när det gäller julfester är inte särdeles smickrande (första julfesten slutade inne på toaletten på en skärgårdsbåt) men i går klarade jag mig bättre (tror jag). Lyckades i och för sig förolämpa chefen inför hela företaget, men hon hämnades å andra sidan genom att stoppa en isbit innanför skjortan på mig så jag tror vi är kvitt. I vilket fall så dansade vi till inpå småtimmarna och det känns som en bra avslutning på mina två år på Thomson Fakta.

I dag har jag tagit första steget i min bostadsaffär. Drack ett par koppar te med tanten som äger lägenheten; hon bor vanligtvis i USA under vinterhalvåret och hade mycket intressant att berätta. Jag lyssnade naturligtvis intresserat, knaprade i mig en lussekatt och en kanelbulle och gick sedan därifrån glad och nöjd med påskrivet kontrakt.

Resten av dagen har tillbringats på Ikea och Mio i Kungens kurva. Har bl.a. köpt en ny taklampa, som kommer att trivas bra ihop med min nya soffa och den väldigt bekväma fåtölj som jag tänkt investera i så snart ekonomin tillåter.

Lampa.

Fåtölj.

Inga kommentarer: