2006-12-23

Reklam på mjölkpaketen - vad är nytt?

I går såg jag ett inslag på TV4:s Nyheterna om att Coop ska inleda ett "test" med reklam på mjölkpaketen. En indignerad kooperationsromantiker intervjuades; han tyckte att Coop borde hålla sig borta från "kapitalet". Fniss.

Själv undrar jag mest vad som är nyheten. Reklam på mjölkpaketen har det funnits så länge jag kan minnas - en snabb koll i kylen avslöjar att mina frukostar och mellanmål för närvarande ackompanjeras av kampanjer för Kvibille Ädel och Arla Köket Panna.

Men kooperationsromantiken kanske har rätt. Kapitalet borde kanske hållas borta från frukostbordet. Jag tror mina barn ska få Coca-Cola i stället. De gör i alla fall ingen reklam på sina paket.

1 kommentar:

Petter Envall sa...

Har i Hong Kong har vi betydligt allvarligare problem att tampas med än den storm i ett vattenglas som tycks härja i Sverige... Här kostar en liter möjlk hutlösa 18 kronor!! Mina frukostflingor ackompanjeras av Australiensisk möjlk, värmebehandlad och med en livslängd på i runda slängar 10 år... Kanske snarare är mer reklam som skall till på mjölkpaketen här! Om de internationella storföretagen kan stå för hälften av de där 18 kronorna med sina reklampengar skulle jag inte riskera att drabbas av osteoporos (benskörhet för er som inte ser på ER..)innan jag är 30!