2009-08-15

Räddningen är nära?

I SvD idag presenteras nya Saab 9-5 som "bilen som ska rädda Saab". Rätta mig om jag har fel, men har inte detta sagts om varje ny modellansering som Saab gjort, åtminstone sedan nya 900:an släpptes 1993? (Då Saab f.ö. hade köpt all reklamtid i TV 4 en hel kväll!) Inte för att antalet lanseringar varit så många, men ändå...


Och bortsett från att klyschan känns sliten: Är inte problemet att det inte är en modell som kan "rädda" Saab? Trollhättan måste kunna erbjuda sina kunder en palett av bilar; en liten mellanklassare och en stor mellanklassare räcker inte.

Bortsett från det så ansluter jag mig till dem som håller tummarna för Saab. Inte av emotionella eller patriotiska skäl, utan för att jag tycker nya 9-5:an är jäkligt snygg och vill gärna se den på vägarna.
Räddare?

Inga kommentarer: