2007-08-03

Människotyper jag hatar

En sån här notis kan jag bara inte låta bli att skriva ett indignerat blogginlägg om. SvD rapporterar idag om ett par i Östergötland som vägrar arbeta.

"Konventionellt arbete är uteslutet för mig, samvetsmässigt och intellektuellt..." skriver mannen till länsrätten dit han överklagat socialnämndens beslut att reducera deras socialbidrag.

Paret har redan levt på bidrag i tio år. Tio år! Kinda kommuns arbetande befolkning har alltså försörjt dessa vegeterande kräk i ett helt decennium. Varför har inte socialnämnden reagerat tidigare? Parasiter ska inte försörjas, de ska utrotas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad föreslår du? ....gasning?

Jesper Svensson sa...

Gasning är inte riktigt min grej. Kolla här om du är inne på det spåret.

Jag tror mer på att se till att det sätts i arbete. Då försvinner det där parasitära beteendet i ett nafs.