2007-09-23

Försöker Tele2Comviq lura mig?

Följande telefonkonversation utspelade sig i fredags mellan mig (JS) och Tele2Comviqs kundservice (IQ)

[Bakgrundsinfo: Jag bytte till Tele2Comviq i augusti efter åtta dyra år med Europolitan/Vodafone/Telenor.]

JS: Hej, jag har fått en telefonräkning från er. På den står det att jag har ett Kompis-abonnemang. Vilket förvånar mig eftersom jag beställde ett Smart-abonnemang. Nu blev ju räkningen dyrare än vad den borde ha blivit...
IQ: Ojdå, det får vi undersöka. Då ska jag ta och lyssna på ljudbandet från när ni slöt avtalet. Jag återkommer om en stund.

[Några minuter senare]

IQ: Hej. Nu har jag lyssnat på ljudinspelningen och du sa faktiskt att du ville beställa ett Kompis-abonnemang. Så tyvärr... Men jag kan ju ändra abonnemang till Smart nu om du vill?
JS: Jo det får du väl göra i så fall. Men jag skulle gärna vilja lyssna på inspelningen först. Kan du skicka den till mig?
IQ: Eh... Jag vet inte om vi kan skicka ut de filerna. Vänta ska jag kolla upp det. Jag återkommer!
JS: Okej.

[Några minuter senare]

IQ:
Hej igen. Öh, jo nu har vi lyssnat på inspelningen igen och det verkar som att vi hörde fel första gången. Du sa ju faktiskt Smart.
JS: Ja det var väl det jag tänkte.

Så vad tror ni? Hörde de fel första gången eller försökte han bara lura mig?

7 kommentarer:

annalin sa...

Ja alltså jag tror att han försökte lura dig "andra gången".
Jag tror inte att de tänkte ge dig fel abonn. från början, det är lite magstarkt, men han försökte nog skylla felet på vad du sagt för det är nog jobbigt för dem att korrigera saker bakåt.
Men nu får de göra det ändå.
Coolt, jag har aldrig tänkt på att man kan få be om att höra inspelningen själv.

Jesper Svensson sa...

Nej de kanske gav mig ett kompisabonnemang av misstag. Men varför kunde de inte erkänna det på en gång då? Nu har de ju fått en misstänksam och sur kund på köpet. Bara för att de var för lata för att korrigera fakturan. Puckon.

Petter Envall sa...

Jag lutar at att bli en 3 kund nar jag kommer hem faktiskt. De borjar fa snurr pa sin verksamhet nu efter att ha adragit sig marknadsforingskostnader motsvarande Bolivias BNP... Man kan tydligen fa ett bra tradlost internet via 3 ocksa. Nu nar man blivit med Mac funkar det ju inte med en massa fula javla sladdar och grejer....hehe..;)

Hmmm...funkar 3 i Dalarna....?

annalin sa...

Btw jesper...
det är BARA på din blogg det ploppar upp ett särskilt reklamfönster. med produkter som helt saknar anknytning till Skatteverket.
Idag var det yves rocher med rubriken Jag vill ha det bästa för min skönhet.
Är det Jesper som i en liten ask?

Anonym sa...

Tror inte att dom försöker lura dig. Den du pratar med har inget att vinna på att blåsa dig och det är knappast den personen som får jobbet att rätta din faktura. Men det är ju bara vad jag tror...

Marcus Sundberg sa...

Jag tror inte de lyssnade på inspelningen, det går ju inte att höra fel på kompis och smart!

Marcus

Elin sa...

"Nu har de ju fått en misstänksam och sur kund på köpet." You and me both mate! Jobbigt bara att jag inte är nöjd med Telia eller Optimal Telecom (de är värst!) heller.