2013-09-14

Ny sejour i stadsdelsnämnden

Idag uppmärksammar Tidningen Årsta/Enskede att Folkpartiet nominerat mig som ny ersättare i Skarpnäcks stadsdelsnämnd. Om Stockholms kommunfullmäktige godkänner mig så hoppas jag kunna påbörja uppdraget i oktober eller november. Läs mer om detta på Folkpartiet i Skarpnäcks blogg.


Det känns verkligen kul att återigen ta plats i stadsdelsnämnden (jag har suttit där förut, 2010–2011) och få jobba ihop med Folkpartiets duktiga ordinarie ledamot, Daniel Forslund. Skarpnäck är en stadsdel där mycket händer, inte minst på grund av det pågår två stora utvecklingsprojekt som väntas resultera i förslag om tusentals nya bostäder. Det är förstås väldigt viktigt att förtätningen görs på ett sätt som stärker stadsdelens kvalitéer och att man inte glömmer bort sådant som förskolor och annan samhällsservice i planeringen.

Här på bloggen kommer jag fortsätta att skriva om smått och stort, främst rörande lokalpolitiken i Stockholm och Skarpnäck. Följ mig gärna här, eller hör av dig om du har någon fråga – kontaktuppgifter finns på sidan Om mig.

Inga kommentarer: