2008-04-06

Kusin Vitamin talar ut

På väg hem från en väldigt lyckad 30-årsfest ställde jag in siktet på 7-Eleven. Och fick erfara att även i fyllematskön klockan kvart i fyra en lördagsnatt kan man lära sig kan man lära sig ett och annat.

Tjejen framför mig överraskade mig genom att fråga om jag varit på Nobelfesten. Jag antar att frågan föranleddes av att jag hade kostym och slips på mig men den var ändå något oväntad eftersom Nobelfesten normalt sett äger rum i december och deltagande herrar bär frack. Jag framförde dock inte denna invändning utan lät mig i stället dras in i konversationen (fyllesnack är ju alltid lika stimulerande).

Det visade sig att tjejen jobbar på något slags företag som tillverkar vitamintabletter och hon är inblandad i själva tillverkningsprocessen (på ett sätt som jag inte riktigt begrep). Jag frågade henne om det är med vitamintabletter som med falukorv, att om man vet hur de tillverkas så vill man inte äta dem. Hon svarade diplomatiskt "jag äter inte vitamintabletter". Min tolkning av det är att vitamintabletter inte är meningsfulla. Som sagt, även i 7-Elevenkön kan man lära sig en del.

För övrigt har jag på mitt högra knä ett stort blåmärke, som jag inte kan härleda till någon i minnet bevarad händelse. Märkligt.

Inga kommentarer: