2009-07-13

It's Britney bitch

Inför hennes konserter i Stockholm har det framkommit att Aftonbladet, Expressen, DN och SvD bojkottar Britney Spears. Det var tydligen något tjafs om ett avtal som tidningarna inte ville skriva på.

Nåväl. Jag bojkottar inte, och eftersom jag lyckades ta en fantastisk bild med min mobilkamera så vill jag naturligtvis publicera den här.

All eyes on me in the centre of the ring just like a circus

Som ni tydligt kan se är det Britney själv som hissas ner från taket i öppningsnumret. Enligt SvD blev Globen till ett kokande cirkustält men jag vet inte så noga. Fjortonåringarna skrek såklart halsen av sig men det gör de väl alltid? Hursomhelst var showen bra och akrobaterna imponerande. Till publikens jubel körde hon ...baby one more time (och jag blev 19 år igen) och till publikens nästan lika stora jubel blev det Toxic och Womanizer. Och oanständiga Ooh ooh baby. Därmed var jag nöjd och glad.

Sjöng tror jag nu inte hon gjorde så mycket, det mesta verkade inspelat i förväg. Det är väl inte så lätt att både sjunga och studsa runt som en guttaperkaboll på scen kan tänka. Men lite mer engagemang i mellansnacket vore trevligt. Fast man kanske ska vara glad att hon i alla fall kom ihåg att hon befann sig i Stockholm, Britney-människan.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Se mer fantastiskt bildmaterial från Brittans spelning i Globen här:
http://www.nyhetsverket.se/readNews.html?id=2205
http://www.nyhetsverket.se/readNews.html?id=2204

Jesper Svensson sa...

Ja, bilder tagna med mobilkamera i en mörk konsertlokal på hundra meters avstånd blir ju ofta helt otroliga.

Anonym sa...

Hmm, hade först svårt att avgöra om ditt inlägg var ett skämt. Du på en Britney Spears-konsert??

Ja man slutar aldrig bli förvånad i den här bloggen ;-)

Jesper Svensson sa...

Hrmpf. Varför skulle det va så jäkla konstigt?

Anonym sa...

Ja för att du verkar vara en intelligent och reko kille. Britney är varken musikalisk eller har sångröst utan är bara......... tacky!!

Förstår att pubertala tonårstjejer uppskattar henne men du? Hade du skrivit ex. Bruce Springsteen istället hade jag inte reagerat.

Jesper Svensson sa...

Eftersom jag är fullständigt tondöv så kan jag inte bedöma om hon har sångröst eller inte. Hon kanske är en smula tacky men vafan... man behöver ju inte vara pretentiös hela tiden.

Bruce Springsteen hade jag gärna gått på. Han verkar ju komma till Sverige sju gånger om året så det ska nog bli tillfälle snart. Nu måste jag sätta på Born to run bara för det.

Anonym sa...

Mm Bruce Springsteen, vår tids Mozart. Eller varför inte Salem Al Fakir, vår svenska "Stevie Wonder". Ratta in P3, där är det ialf garanterat fritt från Britney, endast kvalitetsmusik för oss med smak.