2009-11-18

Inifrån Skatteverket, del 231

Det har kommit till min kännedom att Skatteverkets kommunikationsavdelning skickat ut ett meddelande till cheferna. I meddelandet står det bland annat att det förekommit felaktiga uppgifter i "en blogg" rörande läckan av löneuppgifter.

Vad det var för "en blogg" som kommunikationsavdelningen syftade på har jag förstås ingen aaaning om, men om det hade förekommit något fel på min blogg så skulle jag såklart rätta till det.

Då hade jag kunnat meddela att lönefilen inte läckte på grund av att en medarbetare begärt ut information. I stället var det så att chefen skulle skicka ut lönefilen till sina kollegor i ledningsgruppen, men av misstag valde fel maillista och i stället skickade ut den till hela sin sektion (dvs. de personer han är chef för).

Detta ledde till att alla medarbetare på sektionen fick ta del av alla sina kollegors preliminära nya löner - innan dessa blivit kommunicerade.

Ungefär så hade jag skrivit. Om det nu hade varit min blogg som kommunikationsavdelningen syftade på.

Inga kommentarer: