2009-10-13

Inifrån Skatteverket, del 216

På Skatteverket har vi ett incidentrapporteringssystem som heter Incident 2000 (det namnet kändes nog fräscht för tio år sedan). Incident 2000 ska användas om man drabbas av otrevligheter i sitt arbete - det kan röra sig om allt från hotfulla skattebetalare till inredningsdetaljer som hänger löst och riskerar att skada folk.

Ett alternativ - eller komplement - till att använda Incident 2000 kan vara att skriva en lapp i anslutning till det aktuella arbetsmiljöproblemet. Jag vet inte vilken av metoderna som är mest effektiv, men jag vet definitivt vilken metod som har högst underhållningsvärde.

4 kommentarer:

annalin sa...

Vad menar hon med "om vi använder"?
Finns det någon syssla som ingår i Skatteverkets dagliga uppgifter där ni antingen använder Omega-3-kapslar eller något alternativ (fluortabletter kanske. Eller en häftapparat, vad vet jag)

Och du måste faktiskt svara på det här jesper. du svarar aldrig på mina funderingar längre.

Jesper Svensson sa...

Meh! Jag svarar väl på dina funderingar nästan jämt?

Hur som helst. Nej, vi använder inte Omega 3 i arbetet. Däremot kanske en del medarbetare knaprar i sig tabletterna i samband med måltider etc. Och då föreligger uppenbarligen risken att tabletter tappas på golvet och blir liggande där.

annalin sa...

Nä du svarade inte på fejjan när jag kommenterade det faktum att du var på egen företagare-mässa (?).
Och en gång raderade du min kommentar, då blev jag jättelessen.

Alltså Omega-3 har inte en omedelbar effekt, som t.ex. en Treo.
Därför kan man spara sig till sitt eget kök. ALLA måltider intas väl inte på skattekontorets kök?!?!

Jag gillar Skrapan-skylten-följetongen också.

Vi ses den 14:e om inte förr...

Jesper Svensson sa...

Det gjorde jag visst det! Gå in och kolla så får du se.

Hm. Då måste du ha skrivit något väldigt olämpligt. Brukar inte radera kommentarer.

Haha, bra synpunkt. Borde kanske klistra upp en lapp med den informationen bredvid den andra lappen?

Japp, det gör vi!