2009-09-22

Inifrån Skatteverket, del 210

Det händer ibland att jag blir imponerad av Skatteverket. En sådan upplevelse hade jag i förra veckan.

I onsdags klockan 13:49 skickade jag ett mail till vår interna helpdesk. Jag behöver en ny mus, skrev jag. (Den gamla hackade och hade sig.)

Fick sedan besked att min fråga klockan 14:05 vidarebefordrats till vaktmästeriet här i Stockholm. 15:13 fick jag nytt besked - ny mus på väg!


Och dagen efter kom den, levererad som det anstår en myndighet. Ibland blixtrar det till, även på vår lilla myndighet.

Liten mus tittar ut.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jepp. Och det var säkert billigt också, ett par personer har hanterat din förfrågan och säkert hälften av dem är konsulter. Istället för att ha något så enkelt som ett litet förråd hos vaktis.

Men visst. Man ska inte gnälla. Har SKV betalt en massa pengar för den här strukturen så är det ju positivt att det fungerar.

Anonym sa...

Jag gillar din blogg skarpt!

hälsningar
en kollega i Halland

Anonym sa...

Har inte testat det där nya än, brukar gå förbi vaktis å hämta det jag behöver... Men e nog dyrare än att de gör det.

Jesper Svensson sa...

Anonym 23:00 - Nej jag tror inte de är konsulter. De är väl typ vaktmästarmänniskor.

Anonym 17:58 - Tack!

Anonym 22:47 - Ja att gå och hämta kanske är en strategi. Men jag vet knappt var vaktmästeriet ligger hos oss...