2009-09-07

Inifrån Skatteverket, del 204

Ibland händer det riktigt trevliga saker inne på Skatteverket. Efter en brutalt bakfull söndag (ja, jag börjar bli gammal) kommer man till jobbet - och se, underbara kollegor har pyntat min lilla ö i kontorslandskapet med färgglada ballonger samt ställt en blåbärsmuffin med ett födelsedagsljus framför datorn (ljuset var naturligtvis inte tänkt p.g.a. brandsäkerhetspolicyn).


Bättre start på 30-årsdagen kan man knappast få. Jo, det är sant, nu har jag passerat tre decennier och ungdomens friska hy går i medelålderns kranka blekhet över. Eller nåt. Till min stora lycka gjorde mina kollegor sitt bästa för att förgylla även fortsättningen av denna dag; jag blev bjuden på lunch och till eftermiddagskaffet blev jag gratulerad, ja-må-han-levad och tilldelad alldeles förträffliga presenter - tre flaskor champagne (snacka om målgruppsanpassning!). (Flaskorna öppnades naturligtvis inte p.g.a. alkoholpolicyn.)

På presentkartongen till Bollinger Special Cuvée finns madame Lily Bollingers klassiska citat om champagne återgivet. Jag hade det i åtanke när jag till kvällens middag öppnade den ena flaskan bubbel, väl kylt.
I drink it when I'm happy and when I'm sad. Sometimes I drink it when I am alone. When I have company I consider it obligatory. I trifle with it if I'm not hungry and drink it when I am. Otherwise I never touch it - unless I'm thirsty.
Skål och tack!

3 kommentarer:

Anonym sa...

grattis till din snabba karriär på skatteverket.

Anonym sa...

grattis på födelsedagen dyngskallen.
Jag tycker verkligen du är modig.
lycka till.

//IT-tekniker

Jesper Svensson sa...

Anonym 16:45 - Tack. Men någon karriär har jag inte gjort. Och lär väl inte göra heller ;-)