2009-08-26

Inifrån Skatteverket, del 200

I dag blir det en bildkavalkad från en del av skatteförvaltningen som nog aldrig tidigare nått offentlighetens ljus - personaltoaletten!

För, tvärtemot vad som ibland görs gällande, vi på Skatteverket är ju också människor och behöver därmed ibland göra det som människor ibland behöver göra. (Jag vet inte om detta försök att uttrycka mig så att det inte kan uppfattas som stötande föll väl ut, men tanken var i alla fall god.) Och då har vi dylika faciliteter att tillgå:

Det finns dörr med låsmöjligheter (för den som har starka nypor). Dessutom har det en gång funnits ett handikapphandtag, vilket säkert uppskattades av medarbetare med funktionshinder. Möjligen behövdes handtaget bättre någon annan stans, vad vet jag. För nu återstår bara fästanordningen och två hål.

Handtvål finnes. Tvåldispensern är dock endast fastmonterad i överkant vilket gör att den flyttar på sig varje gång man ska trycka ut tvål. En besparingsåtgärd?


Praktisk förvaring av extra handtorkpapper.

Att toapappershållare är överflödig lyx förstår ju var och en som ser den här bilden. Mer behändigt än så här kan väl knappast toapapper tillhandahållas?

Skatteverket hyr sina lokaler av Vasakronan - en bättre värd. Jag undrar i mitt stilla sinne vad som är en sämre värd... Nå, fastighetsförvaltning kanske helt enkelt inte är deras grej. Men reklamfilmer är de i alla fall duktiga på:


6 kommentarer:

vr sa...

Men jag ser att era faciliteter i alla fall har blivit utrustade med desinfektionsmedel mot svininfluensan. Mer än vad övriga landet har fått... Undrar vad det beror på...

Jesper Svensson sa...

Ehm. Det är väl en prioriteringsfråga, helt enkelt? ;-)

Markus "LAKE" Berglund sa...

Du sparade en klockren diss till din "del 200". :-D

Anonym sa...

Just detta faktum är något som har irriterad mig länge!
Vasakronan som värd borde verkligen hängas ut lite!

Det finns en skjut dörr som är super trög - men det är inget fel enligt Vasakronan.... vad då en dörr SKA vara så trög att den i princip inte går att stänga.

Nu får vi bara hoppas att ditt BLOGG inlägg läses av de som bestämmer över Skatteverkets pengar, av Jusek och av Vasakronan!

GoodGirl sa...

Moaha ha ha ha ha ha.....
Jag älskar sättet du hänger ut din arbetsgivare på.
Får jag också hänga ut SKV lite här på din blogg???? Skiter helt enkelt i ditt svar och berättar att jag ringde för ett par dagar sedan med TRE ENKLA FRÅGOR. Först satt jag i telefonkö i 10 minuter. Sen kom jag fram och fel (ha, ha, anspelning på Vasakronan). Blev omkopplad, kö, kom fram och....fel! IGEN! Blev omkopplad, kö, kom fram och....fick svar på en fråga av tre. De andra frågorna skulle besvaras av att handläggaren i fråga upprepade en lagtext fyra gånger.
Hrmpfff!

Jesper Svensson sa...

Good Girl - Välkommen till Skatteupplysningen ;-)