2009-04-23

Inifrån Skatteverket, del CLXXVIII

Igår hade vi lite trivselaktiviteter på Skatteverket. Eftersom det ekonomiska läget är ansträngt (har motsatsen någonsin inträffat?) så var trivselaktiviteterna av budgetvänlig karaktär. Chefen lagade fisksoppa åt oss och därefter spelade vi TP (varvid vi konstaterade att faktagranskarna uppenbarligen tagit långledigt just när facit skrevs - och nej, jag är inte bitter den här gången).

För att visa vår chef uppskattning med anledning av hans insats vid kastrullerna så förärade vi honom en mycket smakfull och helt säkert otroligt användbar duschmössa. Jag förutsätter att han uppskattade presenten mycket och känner sig motiverad att även vid kommande trivselaktiviteter bjuda oss på middag.

Skyddar mot vatten och social acceptans.

Under hela kvällen respekterades givetvis Skatteverkets alkoholpolicy.

1 kommentar:

asa-nesse sa...

Mig lurar du inte, jag ser minsann vinglaset. Och det är er väl unt. Vilka historier skulle jag inte kunna berätta om hur alkoholpolicyn på Lokala Skattekontoret i Mölndal av den kvinnliga lok-chefen snabbt ändrades i slutet av 90-talet efter en av herrklubben Everts berömda fester med därpå följande polisingripande. Men det gör jag inte. Hon jobbar nog på HK nu...