2008-07-01

Inifrån Skatteverket, del CXXIV

Skatteverkets intranät är en formidabel guldgruva (och då tänker jag inte bara på det fina receptet på blodpalt som finns i receptbanken). Följande bitterljuva inlägg torde inte böra undanhållas allmänheten (skrivet i diskussionsgruppen för Saco).
Ett stort tack!

Jag ville bara tacka för ett fantastiskt engagemang och ett brinnande arbete med att ge varje medlem den bästa möjliga service. Eftersom trycket har varit abnormt stort med frågor efter första juni så förstr jag att man inte har haft varken tid eller resurser att besvara det inlägg som jag har gjort. På tal om resurser så ser jag fram emot att slänga mina 206 kr, som jag kommar att tjäna på min utträdelse ur facket, i någon annan sjö. Jag kanske rentav ska börja röka eller investera lite i Fermenta. Något annat blir det i alla fall då jag älskar att betala för något som jag inte har någon som helst nytta av.
Utan att dra för stora växlar på en enskild händelse så tror jag att skribenten illustrerar något som facket bör ta på allvar: tiden då folk var medlemmar i facket av ren slentrian är förbi. I dag förväntar man sig något av sitt fackmedlemskap, man ställer krav. Och det gör man förstås rätt i.

Frågan är om facket förmår anpassa sig till den nya tiden. Eller om de bara fortsätter gnälla på regeringen, EU, marknaden eller vad det nu är för några omständigheter ur verkligheten som råkar stå i vägen för deras marsch in i dimman.

Inga kommentarer: