2008-06-12

Inifrån Skatteverket, del CXXI

Det är inte varje dag man får se sig själv i en helsida i morgontidningen (likblek à la februari dessutom). Uppenbarligen var det fler än jag som satte morgonkaffet i vrångstrupen när de fick syn på den lilla (ehm) annonsen. I dag fick jag besök av enhetschefen, som hade fått ett telefonsamtal från personalchefen. Jag försökte lugna enhetschefen så gott jag kunde men eftersom sektionschefen är på chefskurs måste han ändå prata med förra enhetschefen, som hade koll på grejerna och kunde lugna honom - bisysslan är okejad. Personalchefen kunde fortsätta dricka sitt kaffe i lugn och ro och friden lägrade sig åter över vår lilla myndighet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

suck... du är för ambitiös för att jobba @ tha tax agency...

VR sa...

Nu får du ta och skriva lite nya blogginlägg... det var länge sedan, och jag saknar det verkligen!!!

Anonym sa...

För mig kvittar det. Allmänt gnäll mest.

Jesper Svensson sa...

Anonym - Och trots att det kvittar dig så mycket så bemödar du dig ändå att skriva en kommentar om det? Haha.