2008-04-18

Inifrån Skatteverket, del CXIV

Ska du inte ha en blogg? Den frågan har Mats Sjöstrand fått några gånger, meddelar han idag på intranätet. Vidare upplyser herr generaldirektören att han alltid svarar nej. För om han hade en blogg så skulle han känna press att skriva jämt och tycka om ditten och datten.

Så i stället har han delegerat bloggandet om ditten och datten till en av sina medarbetare.

För övrigt hörde jag en historia om Stor-Mats häromdan. En gång i tiden ville han tydligen ha sin garageuppfart grusad. Men han kunde inte hitta någon firma som ville göra det vitt. Så han fick asfaltera den i stället.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Tro det eller ej, men Mats skriver sina krönikor och liknande själv.

Det var för övrigt inte grus han ville ha på uppfarten, utan asfalt.

Simma lugnt!

Eva Häggmark, redaktör för Intranytt riks

Jesper Svensson sa...

Eva Häggmark - Det var inte meningen att antyda att Mats Sjöstrand inte skulle skriva sina krönikor själv. Men när jag nu läser inlägget så inser jag att det kunde uppfattas så. Jag har därför ändrat i inlägget så att den tänkta innebörden förhoppningsvis framgår tydligare. Och så får vi hoppas att Mats inte blev lessen i ögat i onödan.

Intressant förresten att historien om Stor-Mats och garageuppfarten var sann (tvärtom förvisso, men ändå).

Anonym sa...

Ännu mer intressant att tom redaktören för Intranytt läser bloggen :) Undrar vad Stor-Mats tycker om det som skrivs här?

Jesper Svensson sa...

Anonym - Uppenbarligen tycker han i alla fall inte att bloggar är något vidare. Det kanske är mitt fel.