2008-03-03

Inifrån Skatteverket, del CIII

Efter sisådär ett halvårs bortovaro har jag nu åter släpat mig iväg till myndighetens personalgym, en av få förmåner som överlevt budgetårets intensiva spariver.

Gymbesöket var ingen upplyftande upplevelse (i bildlig såväl som bokstavlig bemärkelse). Nog för att min kropp aldrig varit något skrytbygge, men att den efter bara några månaders träningspaus skulle vara ett så fallfärdigt kråkslott, det var lite värre än väntat.

När jag satt där och slet med ungefär lika tunga vikter som en genomsnittlig fjortonårig tjej så började jag fundera på hur jag över huvud taget lyckas uppbåda kraft att släpa mig ur sängen på morgnarna.

Men det är väl för att jag är så ivrig att komma iväg till jobbet.

2 kommentarer:

Petter Envall sa...

Jadu...fysisk hälsa är färskvara, något du borde veta om vid det här laget!:) Tänk vad jag slet med din "fysik" under en period i Jkpg, och faktum är att du ju har lite potential trots allt...hehe... Mot en smärre avgift ställer jag än en gång upp som PT. Vad sägs....beach 2015?;)

Jesper Svensson sa...

Jag gillar inte att du satte "fysik" inom citationstecken. Men vid närmare eftertanke kanske det var välförtjänt.

Men med tanke på att jag erbjudit mina renoveringstjänster helt utan kostnad så tycker jag gott att du kan bjuda på dina PT-tjänster. Beach 2015 låter som ett rimligt mål.