2007-11-16

Inifrån Skatteverket, del LXXV

Jag fick med mig en snubbe hem igår kväll. Inte direkt den där typen man förväntar sig att träffa på en personalfest för Skatteverket. Han var nämligen plåtslagare. Vi sov gott ihop och i morse öppnade han en filial i mitt bakhuvud.

Fredagen var således rätt improduktiv och under dagen har minnesbilder från Det Stora Kalaset flimrat förbi framför mina ögon. Minnesbilderna påminner mig om ett hav av skattehandläggare som hoppar upp och ner till The Final Countdown i Globens Annex. Minnesbilderna påminner om en sångerska som får den ljusa idén att göra bort mig inför 1 300 kollegor genom att dra upp mig på scen. Sen påminner minnesbilderna om hur jag på alldeles egen hand lyckas göra bort mig genom att springa runt bland borden och svepa rödvinsslattar innan serveringspersonalen hunnit duka undan.

Till kvällens höjdpunkter får annars räknas det fantastiska bordssällskapet, som förgyllde kvällen med skönsång och fula visor. Jag gläds också åt minnet av kollega X som var fullständigt och ihärdigt övertygad om att Kent skulle komma och spela för oss, samt kollega Y som var den förste att börja dansa på stolarna (såvitt jag minns också den ende).

Mycket skulle kunna skrivas om denna kväll. Får kanske anledning att återkomma efterhand som fler minnesbilder dyker upp. Tills vidare kan bara konstateras att Skatteverkskalaset 2007 var en kanonkväll, plåtslagarjäveln till trots.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Plåtslagare???
Vad gör han på SKV?

Annars en urbra kväll... Håller med.

Anonym sa...

Skatteverket vore ju inte Skatteverket om det inte fanns en liten hake. Min arbetsgivare har tagit uttrycket there's no such thing as a free lunch på största allvar.

Jag blir inte arg. Jag orkar inte ens bli förolämpad. Jag bara skrattar. Att begära att personalen ska betala för att gå på personalfest är bara SÅ PINSAMT JÄVLA SNÅLT.
-----------------------------------
Undrar vem som skrivit detta... Trots det betalade du och gick på festen, jag gjorde det samt 1300 personer till. Och ingen som var där har klagat efteråt att de inte fick valuta för pengarna!!!! Eller. Ett stort TACK till de som fixade detta fantatiska kalas!

Anonym sa...

Håller med ovanstående - ETT STORT TACK TILL DE SOM FIXADE KALASET!

Himla trevlig tillställning och vilken logistik! Och inte hörde jag en enda som klagade över 100-lappen. :)

/ Kollega xy

Jesper Svensson sa...

Anonym - Jag vill minnas att det var jag som skrev att det är snålt att begära att personalen betalar för en personalfest. Det tycker jag fortfarande. Att sen festen blev lyckad har väl ingen relevans i det sammanhanget?

dagdr�mmare sa...

anonym, Du vet vem som har skrivit detta varför undrar du. Det är imponerande att han vågar skriva och säga sin åsikt. Hur är det med dig, vågar du?

annalin sa...

"...öppnade han filial i mitt bakhuvud"
Hahahahaha du är fyndig du Jesper!

Anonym sa...

Jesper - Visst kan det vara så att det kan bli en rolig fest utan att behöva betala själv - Vad är det ordspråket säger, "Gratis är gott". Personligen tycker jag det är helt ok att bidra till en fest som är frivilligt att gå på. I min värld tror jag att genom att festkassan fick ett bidrag av mig så höjde de kvalitén på tillställningen. Sedan vill jag åter berömma de personer som ingått festkommitté. Ni har gjort ett fantastiskt jobb!

Dagdrömmare - Jadå jag gillar oxå det Jesper skriver på sin blogg. Mycket är bra och jag känner igen mig. Andra gånger håller jag inte med - som detta att själv betala för en fantastisk fest är ett exempel på.
Sedan tycker jag personligen att dialog öga mot öga fortfarande är bästa formen av kommunikation när du vill framföra dina åsikter. Och utan att känna Jesper personligen så väljer han säkert det oxå när han kan och han får chansen.

Anonym sa...

Håller med tidigare inlägg. Hur fan kan man först gnälla om hundra spänn och sedan själv gå på festen. Lägg ner bloggen, den är ändå av ytterst tvivelaktig karaktär.

Jesper Svensson sa...

Anonym - Men snälla lilla människa. Varför i herrans namn skulle jag avstå från att gå på festen?

Och ja, bloggen är av tvivelaktig karaktär. Det är nog uppenbart för var och en som läser den, men tack för klarläggandet.

Anonym sa...

Anonym, det kan inte vara så kul att som dig jobba på Statens bloggbyrå och vara tvungen att dagarna igenom läsa bloggar "av tvivelaktig karaktär" bara för att klokt kunna uttala sig om de borde läggas ner eller inte...