2007-11-14

Inifrån Skatteverket, del LXXIV

Den aktivitet som överskuggat allt annat i dag på Skatteverket i Stockholm har varit diskussionen om fördricka inför morgondagens regionfest. Var, när, hur, med vilka? Viktiga frågor som tarvar grundlig genomgång av alternativa lösningar.

Jag vågar inte ens spekulera i hur många arbetstimmar som lagts på förfestdiskussioner, och hur många ändlösa mailkonversationer som belastat myndighetens koppartrådar denna dag före dan. Men det är viktiga saker som avhandlas.

Själv har jag vidtagit de förberedelseåtgärder jag finner nödvändiga. Eller egentligen bara en åtgärd. Och det blev inte Harboe denna gång.

Det finstilta: Alkohol kan få mitt omdöme att svikta. Vänligen lämna därför eventuella blogginlägg skrivna på natten mellan torsdag och fredag utan avseende.

4 kommentarer:

Petter Envall sa...

Hmm...Harboe ar ju finol! Med din budget skulle jag gissa att du gatt over till Blagul eller nagon annan fulol...

Alternativt skulle jag bara ga dit och havda att jag helt glomt bort Systemet, billigare an sa blir det inte!

Hade jag plats i min vaska skulle du fa lite kinesiskt ormvin till jul. Det kostar 7 spann litern och sags vara bra mot och for det mesta! Saljs for ovrigt pa 7/11...

Spång sa...

Hade den stora äran att vara på kurs i huvudstaden mån - ons. Det mina kurskamrater från Stockholm verkade ha störst problem med var inte förfesten utan snarare hur de skulle "överleva" fredagen, uttag av flextid, semester eller till och med föräldraledighet.... All diskussion företogs naturligtvis endast under fika/lunchraster!
Nåja, hoppas ni får ett sjudundrande kalas och att några av er orkar upp imorgon bitti och kan ta hand om våra skattskyldiga. Alternativt får ni väl koppla om telefonerna till oss i obygden.
Och ett särskilt tack till mina VMB kamrater för trevliga och lärorika dagar!

Anonym sa...

Ok - väntar på reflektioner om festen, var är de..? Eller, är det så att baksmällan sitter i ännu..? :)

Själv hade jag himla trevligt - hela dagen & hela kvällen. Gillade speciellt killen som sa sig vilja bli GD... (och som själv fixade skidresan)

/ Kollega xy

Born Bad sa...

Vad skådar mitt norra öga, en bondlurk i bloggen? Nu tycker jag Herr Spång skall raka sig..och..hmmm..törs man drista sig till att föreslå en klippning ? Så ni mumsfolk i stora staden, när Herr Spång är på besök, tvångsklipp han!!!!!! By the way Spång...det är afterwork den 30/11