2007-10-02

Inifrån Skatteverket, del LVII

Skatteverkets hemsida kan man läsa olika medarbetares berättelser om hur det är att jobba på Skatteverket. Stockholm representeras av Andreas Månsson, momsutredare. Så här säger han bl.a.:
"Skatteverket visade sig inte alls vara tråkigt och mossigt. Här finns massor av unga som har kul både på och vid sidan av jobbet. Jag har också stor frihet i jobbet och älskar att ta riktigt komplicerade momsärenden."
Det ligger såklart mycket i det han säger. Fast ändå undrar jag om allt verkligen var sådär rosaskimrande. Nyfiken som jag är var jag tvungen att undersöka saken lite och hoppsan, Andreas Månsson jobbar visst inte på Skatteverket längre. Han gick till näringslivet för två år sedan...

2 kommentarer:

Petter Envall sa...

Ovantat......

Vad killen "glomde" namna i den dar texten var att allt det dar PLUS 15 papp till i manaden far han pa PWC!

Hur skulle ni sjalva tanka nar ni star dar den 24e och CSN, huslan, SL kort, gymkort etc. etc. skall betalas, samtidigt som mojligheten till ovanstaende dyker upp?

Trodde val det...

Jesper Svensson sa...

Petter - Nu ska vi inte dra för stora växlar på detta. Jag tyckte bara det var lite kuriöst :-)