2007-09-20

Inifrån Skatteverket, del LII


Oopsy daisy, här gäller det att vakta sin tunga. Bloggar man om sitt jobb kan man nämligen bli av med det, har Henrik Mellström fått erfara.

"I sin blogg skriver han om de låga lönerna, labila anställningar och underbemannade avdelningar på sjukhuset", berättar Aftonbladet. I min blogg skriver jag om de låga lönerna, labila tanter och undersysselsättning. Undrar om det räcker för att Stor-Mats ska ge mig foten?

Jag väntar med spänning. Tills vidare bloggar jag nog på som vanligt.

5 kommentarer:

Petter Envall sa...

Haha...detta skall ju snarare gora dig annu mera taggad att fortsatta! Har kommer ett litet (gratis) affarstips till dig dessutom. Med tanke pa vilken internsucce din blogg blivit pa SKV sa ar det nu dags att vi utvidgar verksamheten lite. Fran och med nu byter du portal till Metrobloggen. Du tjanar da nagra oren per varje visning. 30% av dessa oren gar oavkortat till mitt konto i Nordea. Resterande del overlater jag at dig att forvalta (Clas Ohlson gar bra nu...).

For att backa upp denna affarsmodell maste du dock rensa ut all ordkunskap, politik och sadana oviktigheter fran bloggen och dedikera denna ENBART at SKV. Dop den garna till "Innifran SKV" eller nagot liknande.

En forsiktig berakning ger vid handen att du inom tva ar kommer att tjana ungefar 200 kr/man pa ditt bloggande, d.v.s 10% av din totala nettolon pa verket...;)

Anonym sa...

Det finns vissa anställda som anser att du skall bli av med jobbet! Jag tycker att du är klockren! Fortsätt bara, vad är det värsta som kan hända? Att du blir av med jobbet........:-)

Petter Envall sa...

Inlagg i den tidigare debatten svenskarnas undermaliga sprakkunskaper. Denna kommentar ar hamtad fran Dalademokraten:

"folk ska då åka om ett långsamt gående fordon till vilket pris fasten dom blinkar att dom ska svänga sen lägger dom sig oftast precis bakom så man inte ser dom i speglarna vet själv hur det är att köra tarktor efter vägen så"

Hort talas om punkt....?

Jesper Svensson sa...

Petter - du ska nog inte överdriva intresset för denna lilla blogg. Men tack för tipset ;-)

För övrigt verkar dalmasar ha lite svårt för det här med språk och grammatik. "Innifrån"? "Långsamt gående fordon"? Interpunktion? Tur ni har Gustav Vasa så ni får va stolta över något ;-)

VR sa...

Jag tycker att det är förfärligt roligt att läsa din blogg. Kör på bara! Men du kanske bör fundera på att gå med i ST...