2007-08-30

Inifrån Skatteverket, del XLIII

Jag har ju i ett par kommentarer skrivit att jag uppskattar att folk som har kritik mot det jag skriver framför den till mig.

En person har tagit fasta på det, nämligen den it-tekniker som fått sparken på grund av att han saboterat Skatteverkets it-system. Han ringde häromdan.

Om man medvetet förstört tio års utvecklingsarbete och åsamkat sin arbetsgivare kostnader för flera miljoner (i synnerhet om dessa miljoner tillhör skattebetalarna) är man en dyngskalle. Det skrev jag också i del XXXVIII.

Den sparkade it-teknikern tycker dock att det är fel av mig att påstå det om honom, eftersom han hävdar att Skatteverkets anklagelser mot honom är falska. Och alla har rätt att betraktas som oskyldiga tills motsatsen är bevisad.

Det jag gjort är att jag baserat ett omdöme om en person på uppgifter som framkommit i media. Därmed har jag naturligtvis tagit en risk. Det kan hända att Arbetsdomstolen kommer fram till att Skatteverkets anklagelser är fullständigt ogrundade och att it-teknikern är oskyldig. Domstolens utslag får avgöra vem av oss som är dyngskallen.

1 kommentar:

Petter Envall sa...

Det verkar helt plötsligt som om allt fler läsare av den här bloggen ser informationen såväl som källan som något i paritet med "Dokument Inifrån". Jag bara häpnar över dina läsares fullständiga brist på förmåga att, som du säger, läsa denna blogg för vad den är, d.v.s. en högst personlig och fullständigt subjektiv betraktelse av sin arbetsplats och livet i övrigt.

Jag fasar för den dagen mina läsare sjunkit till denna nivå. Om såväl den överkänsliga IT sabotören som alla anonyma kollegor fick för sig att läsa min blogg skulle jag väl ha en stämning mot mig för hets mot folkgrupp fortare än kvickt!
För att inte tala om Alex Schulmans 300 000 läsare i veckan! Herregud...den mannen skulle suttit på Kumla om alla elakheter som han skrivit skulle lästs med samma grad av allvar som din blogg läses!

Det verkar som att bloggandet är en helt ny företeelse för många i Sverige då man uppenbarlige inte förstått vare sig syfte eller form för denna typ av "dagbok" på INTERNET (hör och häpna!!)