2007-07-25

Inifrån Skatteverket, del XXXIV

Hurra, vi är inte apor!

I går rapporterade diverse skadeglada tidningar att Skatteverkets ledning tagit hjälp av apor inför den senaste omorganisationen.

I dag kom dementin på vårt intranät. "Det är olyckligt att det här har fått så stora dimensioner", säger Skatteverkets överdirektör Katrin Westling Palm. Av dementin framgår vidare att apreferensen är hämtad från en tidig version av den rapport som tidningarna kommit över. I slutrapporten är resonemanget nedtonat och ordet apor nämns över huvud taget inte.

Av dementin så torde det gå att dra den glädjande slutsatsen att Skatteverkets ledning inte tycker att vi som jobbar i verket är apor. De vill åtminstone inte att vi ska få veta att de tycker det.

Jag nöjer mig med det. Katrin, jag är inte sur längre! Kom förbi mitt rum nån dag vetja. Jag bjuder på en banan.

4 kommentarer:

Mathias Westerberg sa...

Undra om det stod något i rapporten om vilken musik skatteverkets personal jobbar bäst till. Min gissning bli Electric banana band ... Men det kanske också var nedtonat i slutrapporten eller vad tror du Jesper ? :)

Anonym sa...

Det är väl visserligen samma dam som kallade oss anställda för "er på golvet" så frågan är ju hur hon egentligen känner.

Eva sa...

Jag trodde ni var apor ? I alla fall om man läser din blogg.

Jesper Svensson sa...

Eva - Det vore intressant om du kunde utveckla det där lite.