2007-01-16

Inifrån Skatteverket, del III

Idag var jag nere i Skatteverkets källare och testade personalgymmet. Det var hög tid - trots att jag betalat dyrt för mitt Sats-kort har jag inte varit på gymmet på säkert två månader. Men nu fick det vara slut på slappheten.

Mycket kan sägas om Skatteverket, men gymmet tycker jag inte man kan klaga på. För 75 spänn om året, dvs. i princip gratis, får man tillgång till det mesta man behöver i form av maskiner och fria vikter. (Eller kanske snarare: jag får tillgång till det mesta jag behöver. En och annan övernitisk träningsknarkare kanske skulle finna att något obskyrt tortyrredskap saknas.) Och, som en bonus, sparar jag in typ 5.225 kronor på årsbasis jämfört med dyra, sunkiga Sats Odenplan.

Förresten började jag idag min första internkurs på verket - en tolvdagars duvning i moms. Eftersom jag är en kunskapstörstande själ så njöt jag naturligtvis till fullo av att få börja grotta ner mig i momslagstiftningens underligheter. Kursen verkar väldigt professionellt upplagd så jag hoppas få ut mycket av den. Tack för det, Skatteverket.

3 kommentarer:

Petter Envall sa...

Jaha, sa gymmet kostar de pa minsann! Nu vill jag inte hora nagra ursakter for att du inte masar dig ivag till gymmet iaf! Det ar i princip gratis, det ligger i kallaren (!) och du har en arbetstid som skulle gora en lagstadielarare avundsjuk! Jag antar att du far en friskvardstimme varje vecka? Nar jag slet pa verket utnyttjades denna till att sluta tidigt pa fredagar.....kan vara en tanke...;)
/P

Magnus Simonsson sa...

Om du kan tänka dig att återvända till Sats Odenplan kan du följa med mig på lördag. Tänkte gå dit och träna SatsDans(!). Dansklassen börjar kl. 14.00.

Alternativt kan du hänga på när Gustav och jag ska träna SatsBox på Sats Tulegatan kl. 12.00 på söndag.

Anledningen till min nya och tillfälliga träning på Sats är att jag har fått fyra gratiskuponger... Utnyttjade kupongerna för SatsCykel och SatsCore förra helgen. Innan dess hade jag aldrig satt min fot på Sats. :-)

/Magnus

Jesper Svensson sa...

Tack för erbjudandet Magnus! Jag är dock bortrest i helgen, så jag får avstå den här gången. (Även om jag mycket väl kan se underhållningsvärdet i att släpa in mig till en dansklass ;-)